Tyck till om Grön handlingsplan

Vill du vara med och förbättra Länsstyrelsens arbete med naturvård och friluftsliv?
Länsstyrelsens åtgärdsprogram heter Grön handlingsplan, och  är nu ute på remiss. Förslaget innehåller tio åtgärder.
Uppdraget är att ta fram regionala åtgärdsprogram för miljökvalitetsmålen, samt åtgärder för att nå friluftsmålen. Medlemmar i Naturskyddsföreningen har deltagit i arbetet, och nu är Länsförbundet en av remissinstanserna. Man är långt ifrån måluppfyllelse, och vi vill med din och andra medlemmars hjälp formulera vårt remissvar. Nedan hittar du en länk till remissen med de tio förslagen.

Under september kommer vi att bjuda in till diskussioner av förslagen. Du kan välja att lämna synpunkter på hela eller delar av materialet, och att delta i diskussionerna om de ämnen som intresserar dig. Det går också att lämna synpunkter skriftligt till Länsförbundet.

Vi vill alltså ha dina synpunkter!

Är du intresserad av att vara med på diskussioner om synpunkter på Grön handlingsplan kan du anmäla dig.

Ladda hem remissen ”Åtgärdsprogram Grön handlingsplan 2025–2029