Utbildningar

Projekt digital mobilisering erbjöd under våren 2022 ett antal kostnadsfria utbildningstillfällen inom:

• Hemsidan
  • Naturkontakt
  • Medlemsregistret Rutger
  • Kalendern

Datum och innehåll i utbildningarna samt anmälningslänkar hittar du nedan.

Samma innehåll är tänkt att presenteras vid utbildningar med två datum.
Det räcker alltså att anmäla sig till ett tillfälle.

Genomgång Hemsidan (WordPress)

Innehåll
Vi går igenom delar och funktioner på hemsidan. Ex: flöde eller fast sida, inlägg och sidor, menyer, widgetar, mediauppladdning och sidfot.

Målgrupp och syfte
Målgrupp är hemsidesansvariga och de som är intresserade av att få en inblick i vad man kan göra på hemsidan och var de olika funktionerna kan hittas.
Passar såväl för dig som inte vet något om hemsidan som för dej som har arbetat med kretsens hemsida ett tag.
Syftet är att inspirera och ge verktyg för att hantera kretsens hemsida med eller utan hjälp.

Anmälan till torsdag 7:e april 2022, kl.18.00-19.30, via Teams
Anmälan till onsdag 4: maj 2022, kl.18.00-19.30, via Teams

Genomgång Naturkontakt

Innehåll
Vi går igenom delar och funktioner på Naturkontakt. Ex: Min sida, Föreningen, Forum, Info och material, Nätverk, Dokumentarkiv.

Målgrupp och syfte
Målgrupp är medlemmar som är intresserade av att få en inblick i vad man kan göra på Naturkontakt och var de olika funktionerna kan hittas.
Passar såväl för dig som inte vet något om Naturkontakt som för dej som har varit inne på Naturkontakt.
Syftet är att inspirera och ge verktyg för att hantera Naturkontakt med eller utan hjälp.

Anmälan till måndag 11:e april 2022, kl.18.00-19.30, via Teams
Anmälan till torsdag 5:e maj 2022, kl.18.00-19.00, via Teams
Anmälan till onsdag 1:e juni 2022, kl.18.00-19.00, via Teams

Genomgång Kalendern

Innehåll
Vi går igenom delar och funktioner i kalendern. Ex: Skapa och ändra kalenderaktivitet. Anmälan. Appen Softadmin.

Målgrupp och syfte
Målgrupp är kalenderansvariga och de som är intresserade av att få en inblick i vad man kan göra i kalendern och var de olika funktionerna kan hittas.
Passar såväl för dig som inte vet något om kalendern som för dej som har arbetat med kalendern ett tag.
Syftet är att inspirera och ge verktyg för att hantera kalendern med eller utan hjälp.

Anmälan till onsdag 20:e april 2022, kl.18.00-19.30, via Teams
Anmälan till torsdag 19:e maj 2022, kl.18.00-19.30, via Teams

Genomgång medlemsregistret Rutger

Innehåll
Vi går igenom kretsens medlemsregister i Rutger. Vi tittar på möjligheten ta fram medlemslistor och adressetiketter, sökfunktionen, e-postutskick till medlemmarna, samt uppdatering av kretsens förteckning över förtroendevalda.

Målgrupp och syfte
Målgrupp är förtroendevalda med ändringsbehörighet i Rutger (kretsordförande och medlemsansvariga). Syftet är att inspirera till och att ge verktyg för att hantera kretsens medlemsregister

Anmälan till onsdag 13:e april 2022, kl.18.00-19.30, via Teams

Utbildare: Gert Straschewski.

Genomgång facebook

Innehåll
Vi går igenom delar och funktioner i facebook. Ex: Skillnad profil, sida och grupp. Uppdatera, schemalägga inlägg, event, sidinställningar, sidinfo, interagera som.

Målgrupp och syfte
Målgrupp är i första hand de som inte har facebook men är intresserade av att få en inblick i vad man kan göra i facebook men även för facebook-ansvariga.
Passar i första hand för dig vars krets inte har facebook men kan vara intressant även för dej som har arbetat med facebook ett tag.
Syftet är att inspirera och ge verktyg för att hantera kretsens facebook med eller utan hjälp.

Anmälan till torsdag 21:e april 2022, kl.18.00-19.30, via Teams
Anmälan till måndag 23:e maj 2022, kl.18.00-19.30, via Teams