Naturskyddsföreningen avbryter medverkan i ”Regional skogsstrategi för Småland”.

Naturskyddsföreningen inbjöds 2017 att delta i framtagandet av Smålands skogsstrategi. Under arbetet försökte vi konstruktivt föra in flera viktiga frågor och aspekter, av vilka några helt avgörande för att vi skulle kunna ställa oss bakom en gemensam strategi. Dessvärre har nu styrgruppen valt att bortse från dessa synpunkter, av vilka några sammanfattats nedan, och dessutom underlåtit att låta Naturskyddsföreningen redovisa avvikande mening i delar av den slutgiltiga strategin. Vi kan därmed inte ställa oss bakom strategin och ser oss därför tvungna att lämna samarbetet.

Läs hela dokumentet!